Kto je to copywriter?

Inak nazývaný aj kreatívec, majster pera. Človek, ktorý píše predovšetkým reklamné a marketingové texty.

Píše obchodne úspešné texty reklám, webových stránok, katalógov, pútavé PR články a návrhy sloganov a názvov.

Ako sme už spomínali, web nie je print a preto ľudia na webe čítajú texty inak, ako by čítali texty určené pre klasické médiá.

Copywriter preto musí siahnuť po inej štruktúre, formáte i rozsahu textu.

Spoznať dobrého copywritera je jednoduché. Dokáže zvýšiť predaj daného produktu alebo splniť akýkoľvek iný potrebný cieľ.

Musí vedieť, ako sa ľudia správajú na internete, na konkrétnom webe a najmä pri nakupovaní. Bez schopnosti sa vcítiť do potrieb nakupujúceho, sa copywriter nezaobíde.

Copywriter musí písať zrozumiteľne, pútavo, dôveryhodne a presvedčivo.

10 vecí, ktoré by mal copywriter robiť:

  1. veľa čítať
  2. veľa písať
  3. veľa študovať
  4. veľa zažiť a sledovať dianie okolo seba
  5. byť dobrý psychológ, aby dokázal zaujať a presvedčiť
  6. myslieť obchodne a rozumieť marketingu
  7. myslieť kreatívne a mať dobré nápady
  8. mať vzťah k jazyku
  9. mať chuť písať
  10. mať talent
Prejsť na začiatok